четвртак, 2. мај 2013.

Велики четвртак:Издаја Христа и издаја Космета


Део:Издаја Христа



Ближи се Васкрс. А данас се народ присећа једне,како многи 
теолози,историчари,аналитичари говоре,највеће издаје  у историји човечанства. Издаја Христа. Људи су по својој природи идеалисти,потребна им је вера у нешто,нешто да их води,то "нешто" је био Христос. Он је богочовек,о томе сам већ писао у старијем тексту. Али овде нећу анализирати Христа,већ издају коју је Јуда учинио према Њему.

12 Апостола(13. је био Јуда али му је одузето апостолство због издаје) поверали су да је Христос Месија,син Бога живога,којег су пророци од Мојсија све до Малахије и Светога Јована Крститеља најављивали. Апостоли нису отишли за Христом због неке личне користи већ су они поверовали у то да је Он обећани Изабраник. "Ходите са мном",говорио је Христос. Он,дакле,није терао људе:" Е,ја сам Господ,следи ме!" Христос је позивао људе,"Ко има уши да чује,нека чује,ко има очи да види,нека види",њих 13 је кренуло по целој тадашњој Јудеји,Галилеји,тачније,по целом Израиљу да шире Божију поруку. Међутим,док је 12 апостола веровало да је Христос месија,Јуда је веровао да је Христос земаљски цар,пророчанство вели да Христос неће ући у Јерусалим на бојном коњу са мачем,већ са палмовим и маслиновим гранчицама у руци на магарету, Зашто је Јуда издао Христа? Вероватно је имао неки разлог,а то је да нешто заради. Јуда се увек вадио како иде да пода сиромасима,али је све задржао за себе. Када је видео да Христос није земаљски,већ Небески цар,он Га је издао фарисејима,за 30 сребрњака. Али како је Јуда извео своју издају? Није отишао у шуму,пружио кажипрст на Њега и викнуо: "Он је тај,хватајте га!Он га је издао пољупцем,то је,сигурно,најодвратнији и најподмуклији начин да издаш некога,а ако је то сам Божији син,онда је то врхунац злобе. Међутим,Јуда је видео шта ће се десити са Христом,па се покајао "Издадох невину крв." завапио је пред фарисејима,али то њих није било брига. Они су му дали сребрњаке за посао,одрадио је посао и крај приче. "Ми немамо шта са тим." Рекоше му фарисеји,Јуда је изашао ван Јерусалима и обесио се,притом је његова издаја,личност и злоба за век вечити обележена као срамотна. Данас називати неког Јудом,значи понизити га и прогласити га издајником


II Део: Издаја Космета

Као пре 2000 година,десила се још једна издаја,међутим,ова је највећа за наш народ,Космет је место где је Србство 1389.године распето,а 1912.године васкрсло. Христос је био 3 дана мртав и васкрснуо је,а Србија је бил 5 векова мртва,и опет васрксла. А сада,после 100 година,опет хоће да нас разапну. Послали смо их тамо да не потпишу ништа,да не наседају на провокације,уцене,обећања. Да не издају народ,а они? Они су дали све,цео народ,историју,земљу,културу,веру и традицију за шта? За датум,а датум ће се померати,па док не липше магаре,наши политичари ће јурити тај датум и урадиће све за њега,е кад нас разапну онда ће нам рећи: Нема датума! Нажалост,бојим се да ми нећемо васкрснути кад нас коначно разапну. Христос је ћутао,трпео свакаква понижења,јер је знао да ће васкрснути,јер Он има силу,Он је Божији син. А ми смо само обичан народ,који нема Божанску,али има људску силу. Ми можемо да ћутимо и трпимо да нас газе и малтетирају,али кад умремо нећемо васкрснути,Србија неће васкрснути јер се Србија окренула од Бога. Ми ћемо да трунемо у јами историје...једино што нам остаје јесте да дигнемо глас,руке,оружија,срца и умове против мучења,свакако да ћемо тиме васкрснути јер "Слобода се кроз борбу стиче,јунаштвом се крчи пут  њен." Ми немамо времена,ми морамо да делујемо како би васкрснули.

Нема коментара:

Постави коментар